[linux] Re: OT: css, html en xhtml

Di Aug 8 20:54:32 CEST 2006

On Tue, 8 Aug 2006, Hans Paijmans wrote:

> Hm... het schijnt dat xhtml met alle geweld width:892px;height:1263px
> wil zien. Voordat ik nu moeilijk ga doen met extra scripts: kun
> je ergens aangeven dat px de default moet worden, zodat het onnodig
> wordt al die maten van de eenheid te gaan voorzien??

Waarom ga je met dit soort zaken klungelen in je document? Volgens mij is
dit namelijk exact de reden waarom je stylesheets gebruikt.

En eerlijk gezegd. Is het aanpassen van posities en zo niet in sterke
tegenspraak met waar de HTML familie ooit voor bedacht is?

Wil je dat doen neem dan een taal waar dat voor bedacht is. Dit lijkt me
toch duidelijk meer een geval voor PostScript en consorten.

Je kan met sleutel 13 wellicht een spijker in de muur slaan. Maar met een
hamer gaat het toch echt stukken makkelijker.

Hugo.