[linux] Re: OT: css, html en xhtml

Hans Paijmans j.j.paijmans op uvt.nl
Di Aug 8 21:12:53 CEST 2006

Hugo van der Kooij wrote:

> Waarom ga je met dit soort zaken klungelen in je document? Volgens mij is
> dit namelijk exact de reden waarom je stylesheets gebruikt.
>
> En eerlijk gezegd. Is het aanpassen van posities en zo niet in sterke
> tegenspraak met waar de HTML familie ooit voor bedacht is?
>
> Wil je dat doen neem dan een taal waar dat voor bedacht is. Dit lijkt me
> toch duidelijk meer een geval voor PostScript en consorten.
.

Ik heb een paar honderd pdf-opgravingsrapporten die ik via het
web wil gaan ontsluiten. Er zijn tools die pdf nogal precies
omzetten naar HTML; van daar via XHTML naar XML is ook te doen;
eenmaal in XML kan ik er mijn trukendoos van Natuurlijke Taal
en Information Retrieval technieken op loslaten.

Die <div style=...> tags zijn niet mijn idee, maar worden door de
pdftohtml tool gegenereerd. Maar ik kan ze niet weggooien,
want dan is m'n layout foetsie. Ik kan ook geen kaal ASCII-bestand
genereren om mee te werken, want het is juist de bedoeling om die
xml-zooi van nog meer markups te voorzien.

Paai

--
Dr. J.J. Paijmans
Tilburg University: Dept. of Linguistics & AI             013-4662693