[linux] Re: Ubuntu met een 1024Mb videokaart

Za Aug 12 20:16:06 CEST 2006

On Sat, Aug 12, 2006 at 01:15:48AM +0200, Hans Rood wrote:
> Op en hobbyclub van oud-techneuten probeer ik zieltjes te winnen voor
> onze Tux, daarbij flink geholpen door brutale berichten van MS over
> illegaal softwaregebruik.

Op zich een goed idee.

> In /var/log/X.org.log zie ik dat alle moder worden verworpen door óf
> Vsync out of range óf insufficient memory for mode.
> Daarna een Fatal error: no Screens found.

dan is je X setup niet goed. Je gebruikt klaarblijkelijk screen modes
die je hardware niet aan kan.

> De Vsync range wat oprekken, van 43-60 Hz naar 32-72 Hz helpt niet.
> De kaart heeft 1024 KB aan boord.

da's niet veel. zoals al vermeld zou er wel iets uit te persen zijn maar
met 256 kleuren is het geen reclame.

> Elke hint of suggestie meer dan welkom.

gebruik wat fatsoenlijkere hardware anders knappen ze el rapido af.
gebruik een fatsoenlijke distributie (Hans haalde SUSE al aan bv).

> Heeft het zin om de Videokaart te vervangen?

Ja. Ook ik heb vast nog wel wat liggen.

Ik heb trouwens een dual 100 MHz Pentium systeem liggen met 64 MB memory
er in, iemand geinteresseerd ? Ophalen in IJsselstein. Draait uiteraard
linux.

(heeft een paar jaar een MySQL database gedraaid, met de hele
telefoongids er in; disk is stuk, kan zowel IDE als SCSI in)

--
http://www.linux-it.nl