[linux] Re: Ubuntu met een 1024Mb videokaart

Hans Rood hansrood op xs4all.nl
Zo Aug 13 17:39:54 CEST 2006

Op zondag 13 augustus 2006 10:20, schreef Daniel C. von Asmuth:

> Misschien helpt het als u precies vertelt wat er is gebeurd.
Zeg maar jij hoor Daniel!
> Is het
> OS nu wel of niet geinstalleerd? Hebt u een text-gebaseerde of
> grafische installatiemodus gekozen? Hoe hebt u X geconfigureerd?
Alles standaard, Boot van CD en beantwoord een paar triviale vraagjes.
Life-CD en install, Badger (rel 5) en Dapper Drake.
Install eindigt normaal.
Maar vervolgens loopt X vast, de eerste keer dat je (grafisch) in wilt
loggen.
Het scherm blijft dus zwart met een knipperende cursor, of met met
fraaie blauwe letters "Ubuntu"

Maar niet-grafisch (met Ctrl Alt F1) blijkt dat er nog geen .x*
bestanden van X.org te vinden zijn. No screens found for Display 0 of
iets dergelijks.
Kijk ik in /var/log/xorg.log dan blijkt dat alle modes afgekeurd worden
wegens onvoldoende geheugen of Vsync out of range.

Het display en de videokaart kunnen beide maar SVGA aan (800x600x16)
maar ik kan me van ubuntu niet voorstellen dat dat niet genoeg zou
zijn.
Van bloatware als SuSE 10.1 zou dat me zelfs nog verbazen ;)

Dit is alles wat ik er tot nog toe van begrijp.

hellup