[linux] Re: gsm met bluetooth

Aart Koelewijn aart op mtack.xs4all.nl
Di Aug 15 15:24:06 CEST 2006

Op di, 15-08-2006 te 15:12 +0200, schreef Roeland Th. Jansen:

> http://www.linuxdevices.com/news/NS8030785497.html
>

> gnokii kan met een aantal nokia's babbelen. of dat via BT wil, geen
> idee.
>
> zal vast wel kunnen als je BT aan de praat kunt helpen.
>
> mijn eigen telefoon (N6820) kent wel BT en serieel via een kabel. Ikzelf
> gebruiki het laatste omdat BT niet zo prettig is in gebruik. accu
> sneller leeg, niet zo bizar veilig etc etc etc. doe mij het kabeltje
> maar.

Ik gebruik bij mijn nokia 6610i smsd (deel van Gnokii) voor het
archiveren van sms-en via irda. Er zal wel meer kunnen, maar gebruik van
xgnokii heeft bij mij en anderen al eens geleid tot een volledige
vastloper van de telefoon alleen te verhelpen door de firmware opnieuw
te installeren (bij een Nokia-center). Ik ben daar dus heel voorzichtig
mee geworden.

Als ik de gnokii mailinglijst er op na lees blijken seriƫle (usb) kabels
nogal eens problemen te geven, geen of slechts beperkte functionaliteit.
Irda en Bleu Tooth schijnen meestal wel aan de praat te krijgen te zijn.

Ik heb weleens gelezen dat er mogelijkheden zijn adresboeken te
synchroniseren etc. maar heb daar nooit gebruik van gemaakt. Gebruik
mijn Nokia wel als GPRS-modem, maar daarvoor heb je geen speciaal
programma nodig. De gsm moet natuurlijk wel een modem functie hebben.

Aart