[linux] Re: automatisch mail met bijlagen versturen

Ronald Nooij ronald op ronsoft.nl
Di Aug 15 16:30:34 CEST 2006

Citeren Aart Koelewijn <aart op mtack.xs4all.nl>:

>        cat /var/tmp/weer/weer.txt
> Nu wil ik naast dat tekstbestand ook nog wat *.gif plaatjes meesturen
> maar kom er gauw niet achter hoe ik dat hierin moet verwerken. Iemand
> hier wel ervaring mee?

Er is een groot verschil tussen het txt bestandje en een gifje.
Wat je nu doet is dat je de inhoud van weer.txt in het mailtje opneemt en niet
het fysieke bestand. In geval van een gif moet je het fysieke bestand er aan
vast knopen en dat gaat niet met een MTA als sendmail.

Succes met het opfrissen van je perl kennis :D

Ronald