[linux] Re: gsm met bluetooth

Johan Wevers johanw op vulcan.xs4all.nl
Di Aug 15 21:45:56 CEST 2006

Hugo van der Kooij wrote:

>Pardon? Als je eeen DOS attack kan doen op een toestel dan is dat een bug
>in het toestel. Is er geen permanente oplossing voor dan mag het toestel
>retour winkel. En het geld retour koper.

Daar trapt natuurlijk geen winkelier in: als jij het toestel met software
van derden aan een PC hangt en die software vernielt het toestel dan is dat
jouw probleem. Nokia geeft je binnen de garantie gratis een firmware update,
want uitzoeken of het defect je eigen schuld is is duurder dan die update.

En er staat nergens dat het via de aansluiting van de datakabel onmogelijk
mag zijn te rommelen in het toestel. Dat is een spec die jij opeens zelf
toevoegd.

Ik heb software (windows, dat wel) om bij oude DCT3 toestellen als de 3310
het IMEI nummer te veranderen en simlocks te verwijderen of aan te brengen
via een gewone datakabel. Het zou me niks verbazen als je op die manier de
software ook zo kunt ontregelen dat het toestel niet meer (goed) werkt, maar
dat is toch echt eigen risico.

--
ir. J.C.A. Wevers         //  Physics and science fiction site:
johanw op vulcan.xs4all.nl   //  http://www.xs4all.nl/~johanw/index.html