[linux] stand-alone ICAP client?

Di Aug 15 23:27:19 CEST 2006

Hoi,

Ik zoek een linux ICAP client die ik een directory kan aanwijzen en die
dan alle files via het ICAP protocol gaat aanbieden aan een externe
scanner ter controle en dat alles in een log file vast legt.

Ik heb wel gezien dat er een poging is gedaan om ICAP ondersteuning in
squid te bakken maar dat zijn patches boven op squid. En mijn C kennis
gaat niet veel verder als het kunnen lezen van een patch file om te weten
of ik -p0 of -p1 moet doen.

Daarnaast heb ik geen stand-alone ICAP client gezien. Maar wellicht kijk
ik er ondanks wat google opdrachten overheen.

Het alternatief is dat ik zelf iets ga freubelen in perl. Het protocol
lijkt wat op HTTP maar wijkt genoeg af om niet met wget o.i.d. te kunnen
werken. Ik zie mijzelf dus geen C programma ombouwen.

Hugo.

PS: ICAP staat 'gedocumenteerd' in RFC 3507 en die heb ik al van A tot Z
doorgelezen.