[linux] Re: stand-alone ICAP client?

Johan Swenker Johan.Swenker op xs4all.NL
Wo Aug 16 01:28:37 CEST 2006

On Tue, Aug 15, 2006 at 11:27:19PM +0200, Hugo van der Kooij wrote:
> Hoi,
>
> Ik zoek een linux ICAP client die ik een directory kan aanwijzen en die
> dan alle files via het ICAP protocol gaat aanbieden aan een externe
> scanner ter controle en dat alles in een log file vast legt.
>
> Ik heb wel gezien dat er een poging is gedaan om ICAP ondersteuning in
> squid te bakken maar dat zijn patches boven op squid. En mijn C kennis
> gaat niet veel verder als het kunnen lezen van een patch file om te weten
> of ik -p0 of -p1 moet doen.

Squid is misschien wat overkill, maar misschien is shweby zie
http://shweby.sourceforge.net/ te misbruiken.

> Daarnaast heb ik geen stand-alone ICAP client gezien. Maar wellicht kijk
> ik er ondanks wat google opdrachten overheen.
>
> Het alternatief is dat ik zelf iets ga freubelen in perl. Het protocol
> lijkt wat op HTTP maar wijkt genoeg af om niet met wget o.i.d. te kunnen
> werken. Ik zie mijzelf dus geen C programma ombouwen.

Of een ombinatie van:
- een webserver die de opgegven directory via http op localhost:8888 aanbiedt
- een proxyserver zoals squid of shweby die de data via een icap server
  ophaalt
- wget om het geheel te laten lopen

> Hugo.
>
> PS: ICAP staat 'gedocumenteerd' in RFC 3507 en die heb ik al van A tot Z
> doorgelezen.

Johan