[linux] Re: SuSE 10.1 nieuws-lezer met knode?

joop gerritse jjge op xs4all.nl
Za Aug 19 11:02:33 CEST 2006

On Saturday 19 August 2006 10:44, Julien Michielsen wrote:
> Ik zou graag knode willen proberen om nieuws te lezen, en heb dit geac-
> tiveerd onder mijn SuSE 10.1 . Wanneer ik het opstart ziet het er echter
> helemaal anders uit dan wat ik uit de knode documentatie zou verwachten:
> Na het opstarten krijg ik een panel met bovenin de uitgegrijsde regels
> (inactief, klikken op de betreffende regels heeft geen effect):
> Post to Newsgroup, Save as, Print ... enz. Volgens de docs krijg je een
> panel met File, Edit, View ... enz.

Maar als je niet op een nieuwsgroep geabonneerd bent, zou ik ook verwachten
dat deze keuzen inactief zijn. En dan zul je toch eerst een account ergens
moeten hebben (Settings -> Configure KNode -> Accounts)

> Volgens de docs kun je via Personal Settings de instellingen van Knode
> configureren (¨Settings -> Configure Knode¨). Wanneer ik via Personal
> Settings iets vergelijkbaars wil doen kom ik niet verder. Onder Personal
> Settings heb ik koppen als Appearence & Themes, Desktop, en vervolgens
> Internet & Network. Dat laatste lijkt mij het meest voor de hand
> liggende punt om Knode te vinden, maar noppes ... . Iemand van jullie
> die Knode werkend heeft, en mij kan zeggen waar de instellingen gemaakt
> kunnen worden?
> bvd

Ik gebruik al jaren KNode, ben er redelijk tevreden over. Ik werk met KDE
onder Slackware, maar ik verwacht toch geen echt grote verschillen met SuSE.

Heb je al in .xsession-errors gekeken?

--
Joop Gerritse
Mühlenstraße 11