[linux] Re: SuSE 10.1 nieuws-lezer pan-vraag

Za Aug 19 17:24:34 CEST 2006

On Sat, 19 Aug 2006, Hugo van der Kooij wrote:

> Ehh. Als het voor jou zo lastig te vinden was dan is een kleine uitleg in
> een mailinglist archief wel zo aardig voor andere speurders.

Inderdaad, Hugo. Ik had echter gedacht did antwoord alleen naar Robert
te sturen (zodat hij nit meer onnodig een antwoord op mijn vraag moest
formuleren), maar dit kwam toch op de lijst.
Komt hier alsnog mijn leerproces onder Pan.

Wanneer je pan hebt draaien heb je een frame met bovenin de velden
File Edit View Filter Go Newsgroups enz.  Klik je op newsgroups, dan heb
je daaronder een 11-tal variabelen, waaronder subscribe.
De tweede regel van het hoofdscherm bevat de commando-velden Post, Get,
Reading, en nog wat icoontjes. De derde regel bevat helemaal links een
veld dat de inhoud All Groups, Subscribed, New Groups of Folders kan
bevatten. Als nieuwe gebruiker van Pan krijg je default All Groups van
je newsserver (met de n-duizend nieuwsgroepen). Bij de groepen die jou
aanstaan ga je op de betreffende lijn staan, en klik je op de eerste
regel (onder newsgroups) op subscribe. Dit doe je verder voor alle
nieuwsgroepen die jou interesseren. Daarna klik je in het meest linkse
veld van de derde regel op Subscribed, en krijg je alleen de nieuws-
groepen die je lezen wilt. (Alvorens de nieuwsgroepen te kunnen zien
moet je op de bovenste regel het zesde veld (servers) aanklikken, en
daar je newsserver invullen, met evt. IP-nummer en bijhorend password.
En het loopt als een speer!

Ik had niet gedacht dat de mensen op de lijst hierop zaten te wachten,
maar misschien zijn er een aantal die het eens willen proberen. Dan zou
dit een beetje kunnen helpen. Met Pan is niews lezen reuze gemakkelijk!

--
Julien Michielsen
julien op michkloo.xs4all.nl