[linux] Re: USB-muis met lage batterijspanning

Ronald Nooij ronald op ronsoft.nl
Di Aug 22 13:13:56 CEST 2006

Quoting Hans Rood <hansrood op xs4all.nl>:

> Gisteren deed mijn USB-muis het niet meer totdat ik de voeding aansloot.
> Is dat een gebruikelijke manier van energie besparen als de batterij
> bijna leeg is?

Denk het wel, tenzij er fatsoenlijke drivers zijn voor linux die het batterij
niveau kunnen meten en je een melding geven als de batterij minder dan X
capaciteit over heeft.

Al denk ik wel dat je in eerste instantie haperingen zou moeten
ervaren. Pointer
die schokkerig over het scherm gaat. Muis knoppen die lijken te blijven hangen
(omdat de "button release" niet goed bij de ontvanger aankomt)

En pas daarna zou hij helemaal uitvallen lijkt me al. Tenminste dat was mijn
ervaring met mijn oude MouseMan. Ik weet niet hoe ver de techniek is gevorderd
voor wat betreft checksums oid. voor gegarandeerde communicatie.

Maar nog even een vraag..... USB muis met een batterij? Of bedoel je
dat het een
draadloze muis is met een ontvanger op de USB poort? Daar ben ik namelijk even
wel van uit gegaan.

Groetsels,

Ronald