[linux] Re: Teruggaaf kosten windows licentie

Peter Vollebregt peter.vollebregt op gmail.com
Do Aug 24 10:31:05 CEST 2006

Op 24-8-06 heeft Hans Paijmans <j.j.paijmans op uvt.nl> het volgende
geschreven:

> gedaan

Omdat het bestuur hier rechtsreeks wordt aangesproken wil ik hier een snelle
reactie op geven (geen bestuursstandpunt dus, meer mijn eigen mening). En
wij zien wel degelijk wat er op deze lijsten aangekaart wordt.

Laat ik zeggen dat ik niet weet waarom het in het verleden niet is opgepikt
door het bestuur - al heb ik het al eerder langs zien komen. Als 'gewoon'
lid vind ik het een interessante vraag dus als zodanig ga ik dat uitzoeken.
Maar ik wil vragen om goed te begrijpen dat een bestuur moet werken met
beperkte middelen en andere taken niet in gevaar mag brengen.

> Ehh. Volgens mij is de NLLGG een vereniging. En volgens mij is het in
> heeft

> 2
> bereikt.

Als de ledenvergadering het wil (en elk lid kan punten op de agenda zetten
voor de vergadering - en toevallig ben ik daar deze week mee bezig) dan gaan
we er iets mee doen. Dus als iemand het op de agenda voor 7 oktober wil
zetten kan dat...... Maar stuur dan een mail met een voorstel naar de
bestuurslijst.

Of er iets te bereiken valt weet ik niet. Ik heb wel eens gekeken bij de
NMA, maar die hebben hun opdracht erg nauw geformuleerd. Ik kan me overigens
herinneren dat een aantal open source organisaties iets dergeliks begin dit
jaar hebben aangekaart bij de NMA en dat zij 'erover na zouden denken'. En
dat is ook een betere weg - samen met andere partijen sta je sterker.

En weet niemand van u een juridisch geschoold iemand (liefst een open source
voorvechter) die je de vraag eens voor zou kunnen leggen. Een kans
inschatten moet kunnen. En je zal een case moeten hebben.

Ik dacht dat de nllgg tegenwoordig zulke goede contacten met de
> consumentenbond had?

Weet ik niets van. Vertel ?!

> Bedoel je deze lijst?

Ik reageer nu wel op deze list, maar deze is openbaar en niet alleen voor
leden. Verenigingszaken horen thuis op de stamtafel.

Peter Vollebregt