[linux] Re: Suggesties op hardware keuze?

Zo Aug 27 01:18:33 CEST 2006

On Sat, 26 Aug 2006, Daniel C. von Asmuth wrote:

> Ik zou een machine met Sun T1 of IBM Power 5 processoren nemen (zie ook de
> laatste Linux Magazine) en uiteraard een goed hardware RAID array (FC of
> SAS), tenzij in de virtuele machines Windows moet draaien. Vergeet niet
> de redundante voeding en geheugen met ECC of beter.

Closed source AV software en vmware. Dus andere CPU families is geen
optie. (En naar verwachting later ook windows AV testen.)

En dat het even niet draait is niet zo vervelend als kans op data weg.
Vandaar RAID5 als eerste vangnet voor disk problemen. (Belangrijke data
wordt met rsync wel elders gedupliceerd.)

En inmiddels is de server opgebouwd en van een OS voorzien. Nu de rest nog
;-)

Hugo.