[linux] Re: cpu gebruik shared libraries

Zo Aug 27 12:38:09 CEST 2006

Aldus schreef Folkert van Heusden op Fri, Aug 25, 2006 at 10:12:13PM +0200:

> Ik wil nagaan welke libraries (naast libc) 't meest gebruikt worden om
> zo na te gaan welke ik 't beste kan hercompileren voor p4.

Dat geeft alleen aan hoe vaak de library wordt gebruikt en niet hoeveel
procent van de rekentijd voor rekening van die bibliotheek komt.

Wat je zou kunnen doen is een progje schrijven dat om de x (bijv. x=10)
seconden de lijst van de op dat moment aanwezige processen afzoekt en
dan kijkt of de momentane waarde van de Program Counter correspondeert
met het text segment of met een library en zo ja, met welke. (hierbij
kun je nog naar de proces status differentieren en bijv. alleen pro-
cessen/threads die 'runnable' zijn meenemen).

Als dan blijkt dat in 33 % van alle metingen de betreffende taak zich in
het adresgebied corresponderend met libmultitail bevindt, dan heb je een
goede indruk welke programmabibliotheek (te) veel rekentijd verbruikt.

> www.vanheusden.com/multitail - win een vlaai van multivlaai! zorg

Is multivlaai nu ook al een geregistreerd handelsmerk van jou?

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth

--
		[Uit de NSB liedbundel]
Toen Hitler nog Adolfje was, was hij grappig om te zien