[linux] Re: cpu gebruik shared libraries

Bram Mertens bram.mertens op sofico.be
Ma Aug 28 15:37:36 CEST 2006

linux-bounce op lists.nllgg.nl wrote on 28/08/2006 15:23:16:

> Heel simpel: ik wil weten welke libraries (naast libc) 't meest gebruikt
> worden. Met die wetenschap kan ik dan doelgericht die libraries
> hercompileren specifiek voor de processor in m'n p.c.

Vraagt al dit speurwerk niet veel meer tijd dan het hercompileren van alle
libraries?

De tijdswinst van het hercompileren van weinig gebruikte libs zal erg
beperkt zijn maar vraagt het compileren ervan zo veel tijd?  Bovendien
bekom je met al dit onderzoeken nog steeds slechts een momentopname.  Zij
het dan wel een momentopname van een dag maar ook dat lijkt me erg
beperkt.  Ik denk daarbij aan bepaalde taken die je slechts op bepaalde
dagen van de week/maand/jaar draait en die je dus nu mist.  Bovendien zal
het gebruik van de libraries op die machine ook wel evolueren, misschien
sneller dan de libraries zelf.

Maar ik heb uiteraard geen idee van de hoeveelheid libraries waarover het
gaat of de rekenkracht van de machine(s) in kwestie...

mvg

Bram