[linux] Re: cpu gebruik shared libraries

Casper Gielen casper op dse.nl
Ma Aug 28 17:33:18 CEST 2006

Op maandag 28 augustus 2006 15:37, schreef Bram Mertens:
> [...]
> libraries?
>
> De tijdswinst van het hercompileren van weinig gebruikte libs zal erg
> beperkt zijn maar vraagt het compileren ervan zo veel tijd?  Bovendien
> bekom je met al dit onderzoeken nog steeds slechts een momentopname.  Zij
> het dan wel een momentopname van een dag maar ook dat lijkt me erg
> beperkt.  Ik denk daarbij aan bepaalde taken die je slechts op bepaalde
> dagen van de week/maand/jaar draait en die je dus nu mist.  Bovendien zal
> het gebruik van de libraries op die machine ook wel evolueren, misschien
Als ik het zo lees streeft hij aar de perfect geoptimaliseerde machine, maar
probeert hij met zo min mogelijk compileerwerk zo veel mogelijk winst te
behalen. Het laaghangende fruit plukken om het zo eens te zeggen.
Je kunt wel alles opnieuw gaan compilen, maar de volgende keer dat je upgrade
zal je dan alles opnieuw moeten doen. Hij wil denk ik een lijstje met een
hand vol pakketten die de moeite waard zijn om te recompilen.
Bij voorkeur zo weinig dat het met de hand bij te houden is.
uit de losse pols:

libc
X11
openssl
bash
qt/gtk/wat jouw desktop gebruikt
firefox
alles in /lib
multimedia zooi als mplayer
--
	Casper Gielen
casper op gielen.name, CAPSLOCK2000 op zvdk.nl
> Wait a minute! Did you just compare Windows Vista with Ferrari?
It's expensive to own, expensive to fix, and makes you curse like an italian.
						-- eclectro on Slashdot