[linux] Re: cpu gebruik shared libraries

Bram Mertens bram.mertens op sofico.be
Ma Aug 28 17:45:10 CEST 2006

linux-bounce op lists.nllgg.nl wrote on 28/08/2006 17:33:18:
> [...]
Zij
> Als ik het zo lees streeft hij aar de perfect geoptimaliseerde machine,
maar
> probeert hij met zo min mogelijk compileerwerk zo veel mogelijk winst te

> behalen. Het laaghangende fruit plukken om het zo eens te zeggen.
> Je kunt wel alles opnieuw gaan compilen, maar de volgende keer dat je
upgrade
> zal je dan alles opnieuw moeten doen. Hij wil denk ik een lijstje met
een
> hand vol pakketten die de moeite waard zijn om te recompilen.
> Bij voorkeur zo weinig dat het met de hand bij te houden is.

Zo begrijp ik het ook maar ik vroeg me af of het sop de spreekwoordelijke
kool wel waard is.
Ik heb geen ervaring met het hercompileren van libs en heb dus geen idee
wat de impact hiervan is.

Ik begrijp dat bij een upgrade de ge-upgrade libs (apps ook?) opnieuw
gehercompileerd zouden moeten worden.  Ook hier lijkt de vereiste
inspanning om dit manueel bij te houden (en periodiek aan te passen) weer
erg hoog in vergelijking met de opgeleverde winst.  Maar zoals als gezegd:
ik heb hier geen ervaring mee.  Over welke grootorde van winst spreken we
hier?

Misschien is het in het geschetste scenario dan wel best om naar een
andere distro te stappen die dit voor je optimaliseert?  Gentoo doet dit
toch automatisch voor alle geïnstalleerde pakketten, niet?

mvg

Bram