[linux] Re: Kan door thunderbird gelezen URL worden doorgelinkt naar browser?

Di Aug 29 10:25:18 CEST 2006

Peter Vollebregt wrote:
> Julien,
>
> Het lijkt erop dat ik niet begrijp wat je dan bedoelt met 'het lezen van
> HTML-referenties'. Ik dacht dat dit betekende 'het bekijken van een URL
> in een mail door op de link te klikken en ernaar te kijken met de brwser
> van mijn keuze'.

Het is vaak nogal gecompliceerd achteraf te vinden wie wat niet begrepen
 had doordat wie van de twee iets onhandig had gezegd. Laat ik hier nog
even neer zetten wat ik heb gedaan, mogelijk hebben anderen daar nog
iets aan.
In mijn .thunderbird/p2x4m8uh.default/prefs.js heb ik drie regels
toegevoegd:

 user_pref("network.protocol-handler.app.ftp", "/usr/bin/firefox");
 user_pref("network.protocol-handler.app.http", "/usr/bin/firefox");
 user_pref("network.protocol-handler.app.https", "/usr/bin/firefox");

en wanneer ik nu binnen mail met url-referenties op de betreffende url
klik, dan wordt daar een firefox voor geopend.
(dit lukte eerst niet vanwege de volgende rat: bovenstaande regels had
ik uit een ander mailtje gehaald, dat ik met thunderbird had geopend. Ik
opende prefs.js, voegde er de drie regels aan toe, schreef prefs.js weg,
en sloot daarna thunderbird. En thunderbird overschreef daarna zelf de
prefs.js weer. Let dus op dat thunderbird gesloten is op het moment dat
je prefs.js aanpast!)

--
Julien Michielsen
julien op michkloo.xs4all.nl