[linux] Re: host allow

Zo Dec 3 21:19:31 CET 2006

On Sun, 3 Dec 2006, Alfred Tuinman wrote:

> Om een client toegang te verlenen heb je toch enkel de vermelding nodig
> in hosts.allow?
>
> ALL: 10.0.0.
>
> Toch krijg ik vanuit mijn laptop (XP) geen toegang tot mijn server
> (10.0.0.4).
>
> Ik gebruik bastille firewall (ISPConfig) en zonder is de networking ok,
> met de firewall krijg ik geen toegang.
>
> Zie ik nu wat onbenulligs over het hoofd? :(

Je staat 2 zaken door elkaar te gooien.

hosts.allow is een onderdeel van de TCP wrappers. Dat gebeurd (pas) op
applicatie nivo.

Je iptables blokt op IP adressen en dan zul je dus regels moeten maken die
het IP verkeer doorlaten in die context.

Handig een manual vinden is er niet bij op de site van die gasten.

Hugo.

--
 	hvdkooij op vanderkooij.org	http://hvdkooij.xs4all.nl/
 	    This message is using 100% recycled electrons.