[linux] Re: [OT] ISP op SORBS lijst?

Di Dec 5 10:05:59 CET 2006

On Mon, 4 Dec 2006, Bram Mertens wrote:

> Mijn reactie op de "hosts.allow vraag van gisteren is niet op de lijst
> verschenen.  Uit onderstaande mail maak ik op dat de NLLGG lijst de
> mailserver checkt op SORBS en aangezien hoboe1bl1.telenet-ops.be daar
> blijkbaar op is geraakt worden mijn mails geweigerd.
>
> Klopt deze interpretatie?  Zo ja klopt het dan ook dat ik mijn ISP moet
> vragen om het nodige te doen om weer van deze lijst te geraken?  Of kan ik
> daar zelf iets aan doen?

Je dient jezelf achter de vodden te zitten?

Als ik snel de logs bekijk dan komt normale email van systemen als
hoefnix.telenet-ops.be op internet.

Jouw geval klink meer als een DSL gebruiker die direct SMTP doet. Klopt
dat? Laat het dan in het vervolg gewoon via je ISP lopen.

De huidige spam overvloed is wellicht het beste bewijs dat een gemiddelde
gebruiker geen directe SMTP toegang nodig heeft.

Hugo.

--
 	hvdkooij op vanderkooij.org	http://hvdkooij.xs4all.nl/
 	    This message is using 100% recycled electrons.