[linux] Re: Compileren TrueCrypt onder Linux

Bram Mertens bram.mertens op sofico.be
Di Dec 5 17:06:46 CET 2006

linux-bounce op lists.nllgg.nl wrote on 05/12/2006 16:33:20:

> Ik zie niks staan, maar weet ook niet precies waar ik naar moet zoeken.
> Maar vreemd is het zowiezo: desktop en laptop draaien dezelfde
distributie,
> die ik heb geupgraded naar dezelfde kernel. Toen ik 2.6.17.6 werkend had
op
> de desktop heb ik de config file gecopieerd naar de laptop, wat
aangepast
> (andere CPU, geen SMP, driver voor scsi kaart eruit, andere netwerk- en
> soundkaart) en gehercompileerd. En dat werkte dus niet.

En heb je dan ook een initrd aangemaakt?

De kernel die je via de distro tools installeert heeft waarschijnlijk ook
een initrd.  Als je zelf kernels compileert moet je of alles inbakken of
ook een initrd maken.

Het commando om een initrd te maken is geloof ik mkinitrd, bij debian geef
je de --initrd optie mee aan de kernel package tool (kan even niet op de
naam komen).

Met vriendelijke groeten

Bram Mertens