[linux] Re: Kernel upgrade (was: Re: Compileren TrueCrypt onder Linux)

Di Dec 5 22:40:41 CET 2006

On Tue, Dec 05, 2006 at 04:37:24PM +0100, Johan Wevers wrote:
> Lijkt me lastig gezien de error: volgens de de meeste reacties die ik
> met Google vond krijg je deze error ook als je bv. het filesystem van het
> rootdevice als module compileert.

Tja, dan geloof je het niet. Ook best. Ik kan er nisk aan doen dat je
achter wil lopen en 't her en der door elkaar haalt.

CONFIG_IDE_GENERIC=m

en booten dat deze machine doet joh(an), als de brandweer.....

Maargoed, daar heeft het niet zo bizar veel mee te maken. Lees de kernel
documentation eens door, leef je eens in in het maken van de initrd,
bekijk de opties eens, de help die erbij zit etc. Of, als je er geen
tijd voor hebt, kies een distributie die bij je past.
Tenzij je "aan de gang wil blijven" natuurlijk.

> Omdat een kernelupgrade niet meteen lukt? Dan kan ik wel aan de gang
> blijven zeg.

Onder andere ja. En ik kan nog veel meer redenen verzinnen maar dan
slaap je vannacht niet meer. Je wil niet aan de gang blijven, en toch
een set als slackware gebruiken..... mutally exclusive is het eerste wat
in mijn hofd opkomt.

Er zijn wel redenen te vinden die geen d*nd*r met een kernel compilatie
te maken heeft.

> Overigens wel raar: de muis werkt nu niet meer, maar het touchpad van de
> laptop opeens wel. En soft power down werkt nu ook. Is het mogelijk beide
> tegelijk werkend te krijgen, zoals onder XP?

Zal ik vertellen dat het onder de gemiddelde distributie gewoon werkt ?

Ik heb er geen tot weinig tijd voor. Turlijk rotzooi ik wel eens met een
kernel her en der, om speciale zaken aan de praat te helpen, maar voor
de normale gang van zaken is mijn distributiebakker mijn vriendje. Die
maakt e.e.a. zoals het werkt.

't Is een keus die je maakt met voor- en nadelen. Als de nadelen
vervelend worden, dan moet je je keus gaan herzien Johan.

(geldt immers ook voor UUCP).

--
http://www.linux-it.nl