[linux] Re: parallelle poort van printer naar usb poort pc of naar router?

Wybo Dekker wybo op servalys.nl
Do Dec 7 11:24:53 CET 2006

Alexander Volovics wrote:
> Hallo,
>
> Ik heb een HP Laserjet 6MP en nu een PC zonder parallele poort.
>
> Ik weet dat er kabels bestaan om een parallele poort van een printer
> met een usb poort van een PC te verbinden.
> Maar bestaan er ook kabels om een parallele poort van een printer
> met een router te verbinden zodat je een 'netwerk printer' krijgt?

ja, die bestaan, en ik heb er sinds kort een.
Ik kan nu van af mijn laptop via m'n draadloze Asus WL-500g modem
naar de printer (lj5mp). Althans: vanuit Win-XP.

Onder SuSE-10.1, met CUPS, heb ik het nog steeds niet voor elkaar
gekregen, ondanks mijn eerdere vraag op deze lijst om hulp...

> Indien ja, welke oplossing verdient de voorkeur qua stabiliteit en
> werkzaamheid onder linux?

Daar ben ik dus ook benieuwd naar, en dan bij voorkeur met de huidige
hardware. De Win-XP-verbinding heb ik met behulp van mijn broer en
windows-kenner voor elkaar gekregen - zelf weet ik daar niets van,
niet genoeg in ieder geval om een analoge oplossing onder linux te
kunnen bedenken.

--
Wybo