[linux] Re: Vreemd OpenLDAP/PAM probleem

J.I. Asenjo natxete op xs4all.nl
Za Dec 9 18:01:27 CET 2006

On Sat, 09  Dec  2006,  02:28:28PM +0100ยจ, Marc van Eerd said:
> Allen,
>
> Ik ben bezig om accounts (en een adressenboek) in een
> LDAP directory te zetten. Ik heb een adressenboek dat
> ik kan aanspreken vanuit squirrelmail en Thunderbird en
> authenticatie van gebruikers uit de LDAP directory lukt
> me ook. Maar nu doet zich het vreemde fenomeen voor dat
> accounts die in /etc/passwd (en shadow) staan tweemaal
> om een wachtwoord wordt gevraagd en accounts uit LDAP
> wordt het wachtwoord (mits correct ingetypt) bij de
> eerste passwordprompt geaccepteerd.

dit heeft met pam te maken.

[knip]

> /etc/pam.d/common-auth:
> auth      sufficient    pam_ldap.so
> auth      required      pam_unix.so nullok_secure

je moet dit toevoegen aan auth required: try_first_pass

het wordt dus:

auth   required        pam_unix.so nullok_secure try_first_pass

de andere pam bestandjes moet je ook aanpassen.
--
Groeten,
J.I.Asenjo