[linux] Re: speedtouch 716, xs4all(kpn) en een bridged achtige mode

David van Enckevort david op vanenckevort.net
Ma Dec 11 14:49:49 CET 2006

Folkert van Heusden wrote:
> Bij de ST Home had ik zo'n pptp verbinding zodat ik een ppp0-device met
> het externe ip-adres had op m'n linux-pc.
> Nu ben ik ge-upgrade naar adsl2 en heb ik daarvoor een ST 716 moeten
> nemen. Deze kan ook pptp aan maar dan met 't nadeel dat ie niet sneller
> gaat dan 1Mb/s(!!!!!).
> Mijn vraag nu is: weet iemand of ik dat ding ook in een bridged achtige
> (ofzo) mode kan zetten waarbij m'n linux-pc direct weer z'n externe
> ip-adres op een adapter (al dan niet virtueel) heeft waarbij ik wel de
> volledige (of iig > 8Mb) bandbreedte kan gebruiken?
> [...]

De modernere speedtouch modellen kennen de optie 'sip spoof', hiermee kun
je dat instellen. Je moet hiervoor een speciale user.ini uploaden, die
echter wel verschillend is per firmware (5.x, 6.0, 6.1). Zelf ben ik
momenteel ook op zoek naar een sip spoof user.ini voor een 546v6.1

Ciao,
  David

--
RHCE - CCSA