[linux] Re: 716

Folkert van Heusden folkert op vanheusden.com
Ma Dec 11 19:07:31 CET 2006

Ok dit is ook geen oplossing: ik haal nu wel meer dan voorheen (700KB
ipv 120KB) maar dat is nog steeds niet de lijnsnelheid (modem (en kpn
ook trouwens) zegt 19996Kb down en 1021Kb up).

Conclusie: als je 't modem in de modus gebruikt die thomson/kpn graag
heeft (dus met NAT enzo), dan haalt-ie de maximale snelheid (getest en
ik downloade met gemak met 1.5MB (megaBYTE)/s), maar als je iets wil als
PPTP of dat pppoa-bridgen dan zakt de snelheid dramatisch in.

Dus vraag: weet iemand een goed modem (niet al te duur) dat PPPoA doet?
(of iig compatible is met adsl van xs4all via kpn) Dus dat ik op de
interface naar dat modem (eth0) gewoon m'n internet ip-adres heb. Dat is
't enige. Geen wifi, geen firewalls of nat, alleen dat wat ik noemde. Ja
en het moet adsl2 aankunnen en gewoon (ja als de andere kant 't toelaat)
op 20Mb kunnen downloaden 1Mb up.

Maargoed, die pagina over de 716 ervaringen komt er, eerst even eten nu.

On Mon, Dec 11, 2006 at 06:37:06PM +0100, Folkert van Heusden wrote:
> Ok, 716 probleem opgelost.
> Ik ga het op een web-page zetten ter leering ende vermaeck.
> Dank allen.

Folkert van Heusden

--
Temperature outside:    9.250000, temperature livingroom: 21.1