[linux] Re: ping = segfault

Wybo Dekker wybo op servalys.nl
Wo Dec 13 10:37:09 CET 2006

Raymond A. Meijer wrote:

> En als je nu het volgende doet:
>
> mv /bin/ping /bin/ping.broken
>
> en DAN ping opnieuw installeert, wat gebeurt er dan?

dat had ik als eens geprobeerd, maar hielp niet.
MAAR: ik begon het nog eens te proberen voor alle zekerheid, maar
probeerde eerst ping.broken te runnen, en die ging WEL goed:

bin>pwd
/bin
bin>./ping -V
Segmentation fault
bin>mv ping ping.broken
bin>./ping.broken -V
ping utility, iputils-ss021109
bin>mv ping.broken ping
bin>./ping -V
Segmentation fault
bin>

Roeland Jansen schreef:

 > tijd om te kijken of je geen rootkit hebt geinstalleerd gekregen....

Begin een beetje te begrijpen wat een rootkit is, maar hoe doe ik dat?

En hoe komt zo'n rootkit erdoor als m'n firewall altijd aanstaat (met
als allowed services: {HTTP,NFS}Server, {NFS,IPP}Client en SSH)?

--
Wybo