[linux] Re: Afspelen audio

Cecil Westerhof CecilWesterhof op xs4all.nl
Do Dec 14 21:16:56 CET 2006

Op do, 14-12-2006 te 20:35 +0100, schreef Casper Gielen:
> Kijk eens bij de instellingen onder Engine. Afhankelijk van welke engine je
> gebruikt moet je misschien je Uitvoerplugin veranderen.
>
> Als je geluid via Arts loopt, zou het ook nog kunnen het volume van de mixer
> van arts te laag staat.

Bij Sound system kan ik enkel aRts Engine instellen.

Het lijkt er op dat er iets mis is met mij systeem, ik krijg in Yast
namelijk:

                         Fout opgetreden tijdens de installatie van
                                        nForce Audio
          De kernel module snd-intel8x0 voor geluidsondersteuning
          kon niet geladen worden. Dit kan veroorzaakt zijn door
          foutieve module parameters, een ongeldige IO of verkeerde IRQ
parameters.

Aparaat beheer geeft de volgende info:
	Micro-star IInternational Multimedia audio controller
	Micro-star International nForce Audio

Wat dan wel weer vreemd is is dat osstest zonder problemen werkt. Ook
gaim werkt prima met geluid.

Als ik alsamixer op wil starten krijg ik: function snd_ctl_open failed
for default: No such device or adress.

Het is allemaal niet zo duidelijk. :-{

--
Cecil Westerhof <CecilWesterhof op xs4all.nl>