[linux] Re: Benaderen bestanden via ssh

Cecil Westerhof CecilWesterhof op xs4all.nl
Do Dec 14 21:24:29 CET 2006

Op do, 14-12-2006 te 20:58 +0100, schreef Daniel von Asmuth:

> Wat is het fish protocol precies en wat heeft het met SSH te maken?

Het is een protocol over ssh heen. Net zoals webdav een protocol over
http(s) is, met dit verschil dat je met webdav een server moet
installeren aan de andere kant en dat fish werkt zodra je ssh toegang
hebt. Het heeft dus aan de andere kant geen extra protocol nodig. Als er
een ssh sessie kan worden opgezet doet aan jouw kant fish alles.

> Welke programma's ondersteunen dit nog meer?

Nautilus i.i.g. niet, maar mc bijvoorbeeld wel. Geef daar bijvoorbeeld:
	cd /#sh:user op machine

> Hadden we daar niet WebDAV voor?

Nope, dan moet ik een webdav server op de xs4all machines installeren.
Ik heb het niet gevraagd, maar ik ben er redelijk zeker van dat xs4all
me daar geen toestemming voor geeft. ;-}

--
Cecil Westerhof <CecilWesterhof op xs4all.nl>