[linux] Re: samba of NSF?

Ma Dec 18 00:05:39 CET 2006

On Sun, 17 Dec 2006, Hans Rood wrote:

> Gevraagd wordt filesharing op een thuisnetwerkje met Kubuntu op een
> laptop en een desktop en een Mac. met OS-X.
>
> De vraag is: Nemen we daarvoor NFS of samba? Zijn er gotcha's of pro's
> of con's voor de een of de ander?

Ehh. Waarom niet gewoon allebei? NFS + samba eet nog niet de helft aan
resources van een webserver als apache. Neem dus wat het beste past voor
de betreffende machines.

En ik denk dat je met alle howto's over samba en nfs ook wel kan vinden
waar je op moet letten. Neus daar eens in. Daarna heb je wellicht meer
gerichte vragen en die zijn dan ook gerichter te beantwoorden.

Hugo.

--
 	hvdkooij op vanderkooij.org	http://hvdkooij.xs4all.nl/
 	    This message is using 100% recycled electrons.