[linux] Goede demo voor verstokte windowers

Cecil Westerhof cecilwesterhof op xs4all.nl
Do Dec 21 13:28:29 CET 2006

Volgende week ben ik voor het laatst bij een klant. Men weet daar dat
ik in het bestuur zit van de NLLGG. (Toch wel even schrikken wat je
over iemand kunt vinden via Google. Gelukkig heb ik niets te
verbergen. ;-} ) Er wordt daar nogal lacherig en negatief gedaan over
Linux. (Zelfs Windows 3.11 is stukken beter dan Linux.)
Nu heb ik een notebook gekocht en hier openSUSE 10.2 op geïnstalleerd.
Nu wil ik deze volgende meenemen en late zien dat Linux zo slecht nog
niet is. ;-}
Zelf ben ik meer functioneel ingesteld en al die toeters en bellen
zeggen me niet zo veel. Maar mijn ervaring is dat dit bij Windows
gebruikers meestal anders is. Heeft men tips hoe mijn collega's te
verbluffen met wat Linux allemaal kan? Ik denk o.a. aan:
  - xgl
  - multimedia
  - spelletjes
  - eenvoudig het windows netwerk kunnen benaderen

Tips op andere vlakken zijn natuurlijk ook welkom. :-P