[linux] Re: Goede demo voor verstokte windowers

Do Dec 21 19:40:57 CET 2006

Aldus schreef Ulrich Grün op Thu, Dec 21, 2006 at 05:05:33PM +0100:
> [...]

Linux is gebruikersvriendenlijk: je kunt gewoon werken met de commandostip.

Dankzij DOSemu kun je je oude programma's blijven draaien.

Nethack, fortune

Dat kan Windows ook. Windows 2003 kan trouwens ook Appletalk en IPX/SPX,
maar geen DECnet of X25.

>  - K3b (als alternatief voor Nero)

Een CD-ROM branden die zowel HFS, RockRidge als Joliet met mkisofs/cdrecord.

>  - OOo (en integratie met MSoffice)

Emacs en LaTeX.

>  - Thunderbird/Firefox (laatste kennen velen al van Win)

Lynx, of was het eLinks?

>  - Meerdere Xsessions mogelijk

Meerdere virtuele consoles, seriele terminals (c.q. Windows PCs) aansluiten.
Met SSH kan een PC door honderden gebruikers tegelijk worden gebruikt.

>  - Meerdere desktops: geen chaos met alle open programma's

screen, mc.

>  - Command prompt (bash) die nog ergens op slaat.

en tcsh, ksh, zsh, ash.

>  - Geen gedoe met licenties

Met uitzondering van de SCO groep :-(

>  - Opstart/afsluit info (kernel en init) op het scherm en de mogelijkheid om
> op tty10 systeemmeldingen te kunnen zien

Linux draait ook op Apple iPod, Microsoft XBox en Sony Playstation.

Met vriendenlijke groet,

Daniel
--
	       <  My other computers all run Linux  >