[linux] Re: casema kabel problemen?

Casper Gielen casper op dse.nl
Ma Feb 6 21:35:05 CET 2006

Op maandag 6 februari 2006 17:58, schreef Roeland Th. Jansen:

> het is static of dynamic, een tussenliggende vorm is wat lastig lijkt
> me..
Met semi statisch bedoel ik dat ik hetzelfde ip krijg als ik maar regelmatig m'n lease blijf verversen.
Er zijn ook ISP's waar je dagelijks een ander IP krijgt, ook als je netjes vraagt om te renew'en.
In praktijk is het statisch, maar er zijn geen garanties. Oftewel prima geschikt voor een consument,
maar niet voor een bedrijf.

> ivoor een beetje serieus werk, is een dynamisch address niks waard. ook
> niet asl je knoeit met ddns etc..

We hebben het hier over consumenten verbindingen, niet over werk. Er zijn maar heel weinig
consumeten toepassingen die een vast ip veranderen.
Ikzelf heb m'n IP alleen nodig voor zaken als tunnels en heel af en toe om een gaatje in een firewall
te maken.
Voor vrijwel alle services die ik draai (wat websites, ftp, imap, remote desktop, webradiootje, etc)
voldoet dynamische DNS prima.

> ik zou 't niet willen, maar da's mijn mening.

Tja, willen. Ik zou ook liever XS4ALL willen, maar daar betaal ik het dubbele voor dezelfde snelheid.
Voor kwaliteit betaal je nu eenmaal. Afgezien van de email issues is verbinding van @home 98%  van
de tijd net zo goed als XS4All.

Vanwege het blokkeren van poort 25 wil ik nietemin van @home af, maar uit praktische overwegingen
moet dat nog even wachten.
--
	Casper Gielen
CAPSLOCK2000 op zvdk.nl, casper op dse.nl