[linux] Re: casema kabel problemen?

Di Feb 7 14:08:18 CET 2006

On Mon, Feb 06, 2006 at 09:35:05PM +0100, Casper Gielen wrote:
> Met semi statisch bedoel ik dat ik hetzelfde ip krijg als ik maar regelmatig m'n lease blijf verversen.
> Er zijn ook ISP's waar je dagelijks een ander IP krijgt, ook als je netjes vraagt om te renew'en.
> In praktijk is het statisch, maar er zijn geen garanties. Oftewel prima geschikt voor een consument,
> maar niet voor een bedrijf.

ik begrijp wel wat je bedoelt. het geeft denk ik ook aan dat ze 't
allemaal niet op een rijtje hebben.

> Ikzelf heb m'n IP alleen nodig voor zaken als tunnels en heel af en toe om een gaatje in een firewall
> te maken.
> Voor vrijwel alle services die ik draai (wat websites, ftp, imap, remote desktop, webradiootje, etc)
> voldoet dynamische DNS prima.

Tja, leg ik de lat dan maar wat hoger. Het geknungel met dyndns, ddns en
dat soort pleisteroplossingen moet ik gewoon niet. Bij mij moet het
gewoon werken, waar ik ook uithang, en niet pas over een minuut ofzo.

(Mijn router/modem kent wel builtin updating van dat soort sites dus ik
zou er mee weg komen maar geklungel is not my thing).

In IJsselstein hebben ze kabelfoon. Ik betaal liever 5 keer meer dan dat
ik daar zit.

> Tja, willen. Ik zou ook liever XS4ALL willen, maar daar betaal ik het dubbele voor dezelfde snelheid.
> Voor kwaliteit betaal je nu eenmaal. Afgezien van de email issues is verbinding van @home 98%  van
> de tijd net zo goed als XS4All.

Inderdaad -- ik kies voor kwaliteit. Ik heb het niet zo op die 'meestal
werkt het wel' zaken. Ik had dan beter windows kunnen installeren hier
en een verschrikkelijk oude auto kunnen rijden.

Ook kun je kwaliteit nemene met ene lagere snelheid, want particulieren
hebben toch niet echt snelheid nodig... of is dat wat anders ? ;-)

Kwaliteit kost geld. De een heeft het er wel voor over, de ander niet.

ps je regelbreedte (of is het lengte) is zo'n 25% te groot.

--
http://www.linux-it.nl