[linux] Re: casema kabel problemen?

Jan Gnodde info op gnodde.com
Di Feb 7 17:09:28 CET 2006

Op dinsdag 7 februari 2006 16:25, schreef Casper Gielen:
<Grote knip>
> Ik denk dat je beeld van dyndns niet helemaal klopt. Op het moment dat mijn
> machine een online komt wordt de dns verwijzing geupdate naar het huidige
> ip van mijn machine. Omdat mijn ip zo weinig wijzigt heb ik nooit last van
> oude DNS informatie. Als mijn machine online is, dan heb ik een werkende
> DNS. Dat werkt nu al zeker een jaar zonder 1 fout.
>
> Misschien is het een pleisteroplossing, maar als de alternatieven
> "amputeren" en "transplanteren" zijn, dan kies ik voor de pleister.

Helemaal mee eens. Op m'n servertje op zolder draaien 4 websites, met ddns, al
jaren zonder veel problemen. Het loopt welliswaar niet storm met bezoekers
(bij elkaar gemiddeld zo'n 50 unieke bezoekers, of zo'n 350 hits per dag),
maar het werkt prima.

<nog een knip>

> Ik protesteer een beetje tegen het denkbeeld dat kabel absolute ellende is,
> en z'n geld niet waard.

Ook helemaal mee eens. Ik ga zeker niet 2x zoveel betalen, alleen om een vast
ip en een open poort 25 te krijgen. Want dat zouden de enige voordelen zijn
bij een overstap naar ADSL. Ik weet nu wat ik heb, ben er tevreden mee, en...
ik hoor over de overstap naar ADSL ook wel "enge" verhalen...

Jan.