[linux] regex vraagje

Jelle Boomstra nllgg op nietsch.dds.nl
Wo Feb 8 15:48:51 CET 2006

Hoi lijst,

Mag ik jullie even storen voor een regular expressions gerelateerde vraag?
ik heb een file met links die ik uit een set html heb gegrept. Dat ziet er
ongeveer zo uit:  rommel* <a href="/links/die/ik/wil" name="niet
interessant">de linktekst</a> meer niet interesaante rommel hier met <tags>
en "quotes"

dat wil ik omvormen naar een lijstje met op elke regel
/links/die/ik/wil |de linktekst
Ik kom er echt even niet op hoe ik dat aan moet pakken en ik vermoed dat er
wel een paar regex wizzard op de lijst hier zitten die dat zo uit hun mouw
schudden. Zou u mij dat uit kunnen leggen hoe het aan te pakken/waar te
zoeken?

Bij voorbaat dank

--
met vriendelijke groeten,