[linux] vraagje 1,2 was Re: Hoi, belastingdienst is zover

Hans Rood hansrood op xs4all.nl
Za Feb 11 00:39:00 CET 2006

Drie vraagjes:
Op dinsdag 31 januari 2006 13:29, schreef Julien Michielsen:
> Op
> www.belastingdienst.nl/particulier/aangifte2005/aangifte2005-07.html:
Vraagje 1
Tijdens het installeren moest ik twee  keer het root-wachtwoord ingeven.
d.w.z. het wachtwoord voor sudo. In een vlaag van vermetel vertrouwen
in onze IB heb ik dat maar gedaan, ik wilde me niet ondankbaar tonen
voor die Linux-versie, maar vinden jullie dat nou ook zo onbetrouwbaar?
Voordat ik en MD5-check had kunnen uitvoeren wil het programma
(autopackage ) het rootwachtwoord!

Vraagje 2
Wat vinden jullie van dat DigiD? Mij lijkt het een fatale stap in de
richting van Big Brother. Onbegrijpelijk dat iemand dat in de Kamer ter
sprake heeft durven brengen, helemaal absurd dat de beide kamers daar
kennelijk mee ingestemd hebben. Hoe moeten wij daar nou nog op
reageren?

> Aangifteprogramma (Linux) direct downloaden

Benieuwd naar jullie antwoord
hansr