[linux] Re: XS4All ADSL configureren voor bridged mode?

Zo Feb 12 15:37:20 CET 2006

On Sun, Feb 12, 2006 at 03:15:15PM +0100, D.J. van Enckevort wrote:
> KPN biedt een ADSL verbinding aan met bepaalde eigenschappen. Ze
> gebruiken als encapsulation PPPoA, in de Zyxel heb ik bij de bridge mode
> de mogelijkheid om encapsulation PPPoA te kiezen. Wat mist de Zyxel dan
> nog om bridge mode mogelijk te maken? Ik neem aan dat bij de PPPoA
> encapsulation van de Zyxel de PPPoA verbinding door de Zyxel wordt
> afgehandeld, en de TCP/IP connectie die daaroverheen gaat wordt gebridged.

KPN gebruikt RFC2364 (PPPoA VCMUX) en bridged mode (RFC 1483) zijn
gewoon niet dezelfde.

in mijn router/modem (P2602HW) kan ik kiezen voor PPPoA, Ethernet
encaps, RFC1483, PPPoE, Ik kan niet RFC1483 gelijk met wat anders
kiezen. Jij ook niet schat ik zo in.

> 1) Ik ben lui :-), als bridged mode mogelijk is dan kan ik met relatief
> weinig wijzigingen in de firewall overschakelen.

ik ben ook lui. ikk laat firewalling en dergelijke niet aan mijn machine
over. Zou ook een knap zooitje worden. Ik zou een aparte machine moeten
maken die alleen maar dat doet en verder niks.

> 2) Het liefst heb ik een centrale plek om alles te configureren, ivm met
> het gebruik van portforwarding etc.

Dat heb je met die ZyXELs dus ... als je ook nog de firewalling laat
doen ben je in een klap klaar.

bridged mode is gewoon niet mogelijk.

--
http://www.linux-it.nl