[linux] Re: Hoi, belastingdienst is zover

Za Feb 11 17:38:44 CET 2006

On Sat, 11 Feb 2006, Ulrich wrote:

> DigiD vind ik geen enkel probleem, overal moet je jezelf kunnen identificeren,
> en DigiD is een manier om dit 'einheitlich' aan te pakken.

Helaas is de username/password constructie zo ongeveer de zwakste
constructie die je maar kan verzinnen. Van alle voorstellen op dit gebied
is gekozen voor de zwakste.

Die activeringscode via de post stelt nu niet zo veel voor. Ik kan daarna
een usernaam en wachtwoord combinatie verzinnen die zo beroerd is dat
iedereen die wel kan achterhalen.

En het is password nummer zoveel. Hoeveel mensen nemen een password wat ze
ook elders gebruiken?

Het maakt het alleen maar makkelijker om een valse identiteit te
verkrijgen. En iemands post onderscheppen is niet zo moeilijk.

Hugo.