[linux] Re: mkcfm - Jan 1 1970 unmet dependencies...

J. mailing-lists op xs4all.nl
Zo Feb 12 17:14:06 CET 2006

On Sun, 12 Feb 2006, Martijn van Oosterhout wrote:

> Lijkt op corruptie. Gaat het wel goed met je harde schijf?

> Misschien heeft de corruptie andere "attributes" veranderd. Gebruik
> lsattr en chattr en zorg dat ze in iedergeval niet "immutable" zijn.
>
> Groetjes,
> Martijn van Oosterhout

Hoi,

V.w.b. de hardeschijf, 't is een splinternieuwe laptop. Niet dat daar
niets mis mee kan zijn uiteraard. Maar ik heb tot nu toe geen problemen
gehad. De corruptie kan ontstaan zijn doordat ik 2 * een kernel panic heb
gehad bij het installeren van ipw2200 [intel wifi] en de wpa_supplicant,
omdat de ipw2200 firmware nogal onstabiel is bij deze kernel, word ie om
de haverklap geladen en er weer uit gegooid. Als wpa op het verkeerde
moment alles aanspreekt, dan krijg ik de kernel panic. Dus voorlopig ff
geen wifi... :( Anyway ik had het bestandsysteem gerepareerd in single
user mode, maar die twee bestanden.. tja die bleven onveranderd.

Ik heb nu idd. alle atributen hersteld, en kan gewoon weer upgraden. Ik
zie alleen dat meerdere packages nu terug gehouden worden. Daar moet ik
dadelijk nog ff naar kijken..

Bedankt voor 't antwoord!

J.