[linux] Re: Hoi, belastingdienst is zover

Kees Theunissen theuniss op rijnh.nl
Zo Feb 12 18:21:35 CET 2006

On Sun, 12 Feb 2006, joop gerritse wrote:

>On Sunday 12 February 2006 14:00, Martijn van Oosterhout wrote:
>[...]
>
>Probleem is alleen dat een wet zo makkelijk te veranderen is. Eén
>terreuraanslag met een paar honderd slachtoffers, en niemand waagt het nog,
>over bescherming van persoonsgegevens te "zeuren"...

De wet is ook maar een papieren ding.
Als bevoegde overheidsdienaren PC's, laptops, floppies en usb-sticks
met vertrouwelijke informatie op straat of elders laten slingeren
dan is mijn vertrouwen in de wettelijke bescherming van die gegevens
toch wel enigzins aangetast.

Groeten,

Kees.

--
Kees Theunissen
F.O.M.-Instituut voor Plasmafysica "Rijnhuizen", Nieuwegein