[linux] Re: Hoi, belastingdienst is zover

Zo Feb 12 19:18:47 CET 2006

On Sun, Feb 12, 2006 at 06:07:29PM +0100, joop gerritse wrote:
> Probleem is alleen dat een wet zo makkelijk te veranderen is. Eén
> terreuraanslag met een paar honderd slachtoffers, en niemand waagt het nog,
> over bescherming van persoonsgegevens te "zeuren"...

ik wel, want die gegevens heb je nu juist NIET nodig om een aanslag te
voorkomen.

Al die wetten worden juist op het moment dat het lekker makkelijk
aanslaat, er doorheen gedrukt. Iedereen schijnt het tegenwoordig normaal
te vinden dat alles zomaar misbruikt kan worden en dat allemaal onder
het kopje "ik heb niks te verbergen".

Data retentie is vast en zeker ook geen probleem ?

Het verbaast me dat er zoveel naiviteit bestaat.
--
http://www.linux-it.nl