[linux] Re: vraagje 1,2 was Re: Hoi, belastingdienst is zover

Hans Rood hansrood op xs4all.nl
Ma Feb 13 00:16:58 CET 2006

Op zondag 12 februari 2006 10:40, schreef Hugo van der Kooij:
> [...]
knip
> Leuk idee. Maar alles IS al lang aan elkaar geknoopt op je SOFI
> nummer. Dat is al lang geleden in gang gezet en al lang afgerond. Ze
> gooien er nu alleen een beroerd authenticatie mechanisme tegen aan.
Met authenticatie en die naamswijziging staat de deur open voor een veel
bredere toepassing dan enkele rijksdiensten, dat is het gevaar

> Met de masssale introductie van computers hebben we onze privacy al
> zo goed als geheel opgeheven.
Daarom moeten juist de ICT-ers alert zijn.
Dus: Moet ik nu enthousiast mijn eigen DigiD aanvragen, moet ik dat als
laatste doen of moet ik weigeren?