[linux] Opnieuw keyboard probleem

Cecil Westerhof CecilWesterhof op xs4all.nl
Ma Feb 13 07:53:25 CET 2006

Het blijkt niet een onbekend probleem te zijn. Als je in Google opgeeft:
	linux keyboard bug autorepeat
dan wordt er het een en ander gevonden.
Één moelijkheid om het probleem te verminderen is een 'xset -r' te
geven. Maar daarmee ben je wel autorepeat kwijt. En daarnaast verdwijnen
er een hoop toetsaanslagen. Maar het is een eerste mogelijkheid van weer
kunnen werken.
Er werd o.a. aangegeven dat het een probleem is van de combinatie van X
met Gnome of KDE. En vlak voor het probleem optrad zijn er drie
KDE-libraries geupdate. Dus daar zit waarschijnlijk wel een connectie.
Op een /dev/ttyX treed het probleem niet op, dus dat is een bevestiging.
Ik probeer het verder uit te zoeken en laat van me horen.

--
Cecil Westerhof <CecilWesterhof op xs4all.nl>