[linux] Re: Hoi, belastingdienst is zover

Aart Koelewijn aart op mtack.xs4all.nl
Ma Feb 13 11:14:20 CET 2006

Op ma, 13-02-2006 te 00:38 +0100, schreef Hans Rood:

> De assistentes van de zondagsdienst weten ook al alles wat ik met mijn
> eigen huisarts besproken heb. In het ziekenhuis moet ik me sinds kort
> identificeren (met mijn nieuwe identificatiekaart) en mijn zorgpas
> tonen, wat is er makkelijker dan ook daarvoor van het
> burgerservicenummer gebruik te maken. Ook mijn bank wilde mijn id-kaart
> zien.
>
> het eind raakt zoek.

Andere kant: ik ben 10 dagen geleden met een kennis naar de spoedeisende
hulp in het ziekenhuis gegaan, vermoeden van een huisarts (niet haar
eigen, die was er niet) was mogelijk een longembolie of hartinfarct.
Eerst eerste ziekenhuis met de longafdeling: hele medische doopzeel
ophoesten en dat is bij haar nogal wat, ze is al vele jaren vaste
patient bij een academisch ziekenhuis met een zeldzame afwijking.
Vervolgens naar een andere vestiging van hetzelfde (gefuseerde)
ziekenhuis voor de cardiologische spoedeisende hulp: weer het hele
verhaal en ondanks dat ze bijna alles had opgeschreven in een boekje dat
ze altijd bij zich heeft toch nog wat vergeten.

Toen waren we blij geweest als het electronisch patienten dosier er zou
zijn geweest. Nu is het zo ook goed afgelopen maar een situatie waarin
zo'n dosier er was geweest, en toegankelijk voor het personeel bij de
spoedeisende hulp, kan in dergelijke gevallen levensreddend zijn.

Maar ja, je wilt natuurlijk niet dat zo'n dossier toegankelijk is voor
een bedrijf waar je solliciteert, ook niet als dat bedrijf nu toevallig
een ziekenhuis is.

Aart