[linux] Re: XS4All ADSL configureren voor bridged mode?

Ma Feb 13 11:43:37 CET 2006

On Mon, Feb 13, 2006 at 01:51:50AM +0100, Eva & Morten Borchorst wrote:
> Ik heb sinds denk ik 3 jaaren de SpeedTouch thuis draaien. Voor ze ver
> dat ik weet heeft ie geen enkele keer de NAT fout gedaan. De port
> forwarding (voor WEB en ssh) heb ik ook niet verkeerd zien gaan. De
> firewall houdt voor zo ver dat ik het heb kunnen zien alles wat je mag
> verwachten buiten en een keer heb ik hem moeten resetten omdat hij de
> line sync had verslikt.

Dat soort dingen bedoel ik nou. Zelf heb ik in al die tijd dat ik die
dingen in-field zie staan al diverse malen de zaak laten resetten. Een
paar jaar terug kon ik om de paar weken mijn modem wel een schop
verkopen.

> Als je voor de hobby wenst zo veel mogelijk op een linux box te doen is
> het prima, maar voor huis, tuin en keuken gebruik en SOHO hoef je
> volgens mijn ervaring niet nog een keer geld uit te geven.

voor SOHO is het zo dat ons een keer bellen om een router te restarten,
duurder is dan dat je iets knaps koopt.

> Het is wel zinvol een verse firmware te installeren. Daarme krijg je een
> wat uitgebreider keuzemogelijkheid.

Het nadeel van zo'n zinvolle opmerking is dat als je pech hebt, je modem
het oud vuilbergje op kan. een flash wil wel eens mislukken en van
recovery hebben ze nog niet echt gehoord.

--
http://www.linux-it.nl