[linux] Re: XS4All ADSL configureren voor bridged mode?

Eva & Morten Borchorst em.borchorst op hccnet.nl
Ma Feb 13 01:51:50 CET 2006

Huub Reuver wrote:

>Speciaal bij een Thompson verwacht ik weinig van de NAT-implementatie.
>De router erachter moet in dat geval alle NAT verwerken zodat geen
>verbindingen fout gaan.

Ik heb sinds denk ik 3 jaaren de SpeedTouch thuis draaien. Voor ze ver
dat ik weet heeft ie geen enkele keer de NAT fout gedaan. De port
forwarding (voor WEB en ssh) heb ik ook niet verkeerd zien gaan. De
firewall houdt voor zo ver dat ik het heb kunnen zien alles wat je mag
verwachten buiten en een keer heb ik hem moeten resetten omdat hij de
line sync had verslikt.

Als je voor de hobby wenst zo veel mogelijk op een linux box te doen is
het prima, maar voor huis, tuin en keuken gebruik en SOHO hoef je
volgens mijn ervaring niet nog een keer geld uit te geven.

Het is wel zinvol een verse firmware te installeren. Daarme krijg je een
wat uitgebreider keuzemogelijkheid.

Hierbij mijn 0,31 CHF

Groeten

Morten