[linux] Re: FDs ophogen

Gerard g.boor op inter.nl.net
Zo Jan 15 11:52:10 CET 2006

> proces verhogen
>
> Zoals gezegd hoeft de kernel niet opnieuw gecompliceerd te worden omdat
> de systeemlimiet dynamisch kan worden aangepast.
>
> De 'ulimit' is echter een ingebouwde functie van de shell. Die zou
> dus ingesteld kunnen worden door /etc/profile of /etc/bashrc of zo.
> Op mijn systeem zie ik dat enkele scripts in /etc/rc.d/init.d een regel
> 'ulimit -n 10240' hebben, waardoor deze daemons wat meer mogen openen.

En met wat geklooi links en rechts is het toch allemaal gelukt :)
Ik weet niet of het ook daadwerkelijk nuttig is geweest, maar de boel
lijkt wel sneller te draaien nu. Waarschijnlijk hadden de mensen die
dat bedacht hebben toch een valide punt.

In ieder geval; bedankt voor ieders input en bijdrage! :)

> Daniel von Asmuth

- Gerard