[linux] module bouwen voor andere kernel

Gijs Hillenius gijs op hillenius.net
Vr Jul 7 17:42:22 CEST 2006

Hoi!

Ik ben met iets heel engs bezig, denk ik. Ik wil een module bouwen
voor een andere kernel dan de Debian kernel die draait.

uname -a is nu
2.6.15-1-686

en ik wil nu naar 2.6.16-2-xen-686

(xen, inderdaad).

maar heb één module (de driver voor de adsl-pci kaart) toch wel snel
nodig, want anders geen internets, dus die driver wil ik vast klaar
zetten ...

Volgens mij moet dat kunnen. Ik heb het wel eens gedaan, maar ik weet
niet meer hoe :-(

ik meen:

# export KVERS=2.6.16-2-xen-686
# export KSRC=/usr/src/kernel-headers-2.6.16-2-xen-686

en ik heb
# ln -s /usr/src/kernel-headers-2.6.16-2-xen-686 linux
gedaan

maar nu levert make (in de source dir van de conextant-driver) dit:

Version.h:84:2: error: invalid preprocessing directive #warn

en

warning: "DBG" is not defined

voor ie afbreekt.

Iemand tips? Dank alvast!

--
A drama critic is a person who surprises a playwright by informing him
what he meant.